نخست وزیر شیخ حسینه روز دوشنبه در دیدار با هیئت نمایندگی بوهرا های داوودی گفت که جامعه بوهرا داوودی مانند سایر جوامع مذهبی بنگلادش در صلح و آرامش زندگی خواهند کرد. او گفت: همه بدون در نظر گرفتن طبقه و مذهب در بنگلادش با هم زندگی خواهند کرد. شیخ حسینه در باره همه نوع حمایت و کمک به آنها اطمینان داد.

نخست وزیر شیخ حسینه روز دوشنبه در دیدار با هیئت نمایندگی بوهرا های داوودی گفت که جامعه بوهرا داوودی مانند سایر جوامع مذهبی بنگلادش در صلح و آرامش زندگی خواهند کرد. او گفت: همه بدون در نظر گرفتن طبقه و مذهب در بنگلادش با هم زندگی خواهند کرد. شیخ حسینه در باره همه نوع حمایت و کمک به آنها اطمینان داد. هیات نمایندگان بوهرا از رهبری نخست وزیر در ارتقای هماهنگی، امنیت، توسعه اجتماعی-اقتصادی و پیشرفت در بنگلادش قدردانی کرد. آنها به سهم شیخ حسینه در ایجاد رفاه بر مردم تأکید کردند. رهبران جامعه داوودی بوهرا در دیدار خود با نخست وزیر با تقدیم دسته گل از وی استقبال کردند. آنها یک پرتره دست ساز از بانگاباندو شیخ مجیب الرحمان و تصویری از رهبر جامعه خود شیخ طاهربهای درکنار ایندیرا گاندی نخست وزیر سابق هند را به شیخ حسینه هدیه دادند.

پیروان جامعه بوهرا داوودی در سراسر جهان پراکنده هستند. تعداد پیروان این جامعه در بنگلادش حدود 1200 نفر است. آنها عمدتا در چیتاگونگ و داکای قدیمی زندگی می کنند. رهبر آنها سید مفضل سیف الدین است.

منبع: (روزنامه داکا تریبیون ، سه شنبه ،2 جولای 2024)

https://www.dhakatribune.com/bangladesh/350746/pm-hasina-all-communities-live-in-harmony-in

کد خبر 20207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =